Mire ügyelj, ha megjelentek a szarkalábak a szemeid körül

Bejegyezve 2016/11/29 Szerző Koós Viki

Hogyan szabadulj meg gyorsan a szarkalábaktól!

A szem körül a bőr vékonyabb, a bőr itt zsírsejtekben szegényebb, mint arcunk egyéb területén. Éppen ezért, ez a terület sokkal érzékenyebb és védtelenebb, nagyobb figyelmet és gondoskodást igényel. Gondoljunk csak arra, hányszor pislogunk egy nap? Ez napi több tízezer izom összehúzódást jelent. Nem véletlen, hogy az öregedés első jelei a szemünk körül láthatók.

Milyen tényezők befolyásolják a szemkörnyéki bőr állapotát?

• nem megfelelő kozmetikum használata
• kevés, nem pihentető alvás
• mozgásszegény életmód
• magas só és szénhidrát tartalmú ételek fogyasztása
• cigaretta, alkoholfogyasztás
• helytelen bőrápolási rutin
• rossz szokások (pl.: állandó hunyorgás, befeszített állkapocs…)
• stressz

Tudtad, hogy a merev állkapocs szűkíti a látóteret és hunyorgást eredményezhet?

Végezz mindennap arc-és állkapocslazító gyakorlatokat az Arcreform könyvből!

Sminkeltávolítás

A sok ránc az otthoni rossz tisztítási technikának is köszönhető. Ha érzékeny a bőröd, a sminket kétfázisú olajos lemosóval vagy tiszta jojobaolaj és ricinusolaj keverékével (1:1 arányban) távolítsd el.

Hogyan távolítsd el a sminked?
Óvatosan a belső szemzugtól kifelé haladva töröld át a szemed.
Szemránckrém

2-3 csepp szőlőmag-, vagy jojobaolaj önmagában, a szarkalábakra és a szem alatti táskákra is jó hatással van.
Hogyan kend fel: a belső szemzugtól, kifelé haladva apró és finom mozdulatokkal. Fontos, hogy gyengéd mozdulatokkal vidd fel a szemápoló jojoba-, vagy szőlőmagolajat a szem környékére.

Mit tehetsz még, hogy szemkörnyéki bőröd sokáig feszes maradjon?

• sok folyadék fogyasztása (napi 1,5-2 liter),
• nyugodt, pihentető, legalább 7 órás alvás
• friss levegőn történő mozgás
• ha a munkád a számítógéphez köt, akkor olyan monitort válassz, ami kevésbé fárasztja a szemet

Mozgasd meg a szemkörnyéki izmokat!

Hunyd be lazán a szemed, az ujjad tedd a szarkalábakhoz, koncentrálj a szarkalábakra és finoman szoríts rá! Tartsd így 10-ig számolva. Ismételd meg 2-szer.

Tipp:
Télen, nyáron napsütéses időben feltétlen használj napszemüveget, mert nemcsak a szemedet védi, de megóv a hunyorgástól is, ami szarkalábakhoz vezet. Ha sokat hunyorogsz, érdemes egy szemvizsgálatot is beiktatni.

Arcjóga Arctorna könyv

Arcjóga arctorna workshop

 

Címke: , , , , ,
Kategória: Miért az Arcjóga-Arctorna

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

 

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .