Apró trükkök#1: 15 zsírgyilkos élelmiszer

Vannak olyan élelmiszerek, amelyek zsírégetőek, csökkentik arcon lévő zsírt és vannak olyanok, melyek hozzájárulnak a toka méretének növeléséhez. Nézd meg azt a 15 élelmiszert, melyeket segítségül hívhatsz a toka méretének csökkentésében és segítenek leapasztani az arcon lévő felesleges zsírpárnákat.

1.Avokádó: Ez a kis gyümölcs gazdag omega-9 zsírsavakban,mely felgyorsítja a zsír energiává alakítását, és növeli az anyagcsere sebességét.

2. Diófélék: Nemcsak a mogyoróvaj, a legtöbb diófélék és magvak, dió, mandula (mandula vaj), pisztácia, napraforgómag, tökmag és len mag jó erre a célra. Ennek oka, hogy ezek a magvak és diófélék hosszú ideig eltelítik a gyomrot, a telítetlen zsírsavak kiváló forrásai: ezek a zsiradékok jót tesznek a szívnek, sőt, még a diétát is támogatják. Ráadásul a diófélékben számos olyan hasznos ásványi anyag és egyéb hatóanyag található, amely kiváló hatást gyakorol az egészségünkre. A Harvard kutatói szerint napi 100 gramm dióféle fogyasztása havonta 2,5 cm zsír leadását eredményezi a derékról.

3. Olívaolaj: Az olívaolaj a szervezet számára esszenciális telítetlen zsírsavakat tartalmaz.Az olívaolaj természetes antioxidánsai az A-,D-, E-vitamin és a béta karotin. Kis mennyiségben zsírszegény étrendekben is jól hasznosítható (máj-, epe-, hasnyálmirigy-betegségek stb.). Nagy D-vitamin tartalma segíti a kalcium beépülését a csontokba. Az A-vitamin a szem megfelelő működésére, a haj és a bőr egészségére van hatással.

Epidemiológiai kutatások bizonyították, hogy a telítetlen szírsavak nagyobb arányú fogyasztása – amiben az olívaolaj gazdag – csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Nagymennyiségű klinikai adat támasztja alá, hogy az olívaolaj fogyasztása védi az érrendszert a meszesedéstől. Csökkenti a koleszterinszintet, megakadályozza az koleszterin lerakódását az erek falán. Emellett gyulladáscsökkentő, vérnyomáscsökkentő és értágító hatással rendelkezik mind emberekben, mind állatokban.

4. Zöldségek: Néhány zöldség, mint a karfiol, brokkoli, kelkáposzta, kelbimbó és a káposzta is számos vitamint és ásványi anyagokat, antioxidánst tartalmaz, amelyek támogatják a szervezet zsírégető mechanizmusát. Egyél minél több zöldséget, azt ami jól esik, mert zöldségből soha nem elég!

5. Natúr omlett: A tojást elsőrendű fehérjeforrásként tartjuk számon, hiszen a szervezet működéséhez szükséges esszenciális aminosavakat is tartalmazza. A tojásban található vitaminok és aminosavak rengeteg biokémiai folyamatban játszanak szerepet és nagymértékben hozzájárulnak a szervezet zavartalan működéséhez. Vitamintartalma szintén jelentős, hiszen gyakorlatilag az összes létfontosságú vitamin megtalálható benne: pédául C-, A-, D-, E-, B-vitaminok, folsav, pantoténsav.B12-vitamin, B6-, D-, A-, E-és K, folsav, lutein, vas, kalcium, cink, foszfor, és omega – 3 zsírsavat tartalmaz. Egyél tojást, mert formában tart.

6. Étcsokoládé: Igen, lehet csoki! Ellenőrizd, hogy a megfelelő típusú (sötét)! Csokoládét válaszd, mert ez tele van antioxidánsokkal (majdnem 8-szor nagyobb mennyiségben, mint amit az eper tartalmaz) koffeintartalmának köszönhető a zsírégető Válaszd ki azt, amelyiknek kakaótartalma magasabb mint 78%.

7. Zabpehely: A teljeskiörlésű gabonákba kevernek zabpelyhet, melynek rendkívül magas a rosttartalma. Csak 100%-os zabpelyhet fogyasszunk, hogy elkerüljük a magas cukortartalmú feldolgozott zabpehely, és megeszem a természetes 100% zab. Mikrohullámú sütőbe berakjuk, 2 perc…és készen is van! Mixelhetünk bele diót, bogyós gyümölcsöket, fahéjat, természetes édesítőszert. A zabpehely valóban nagyszerű dolog!

Gazdag B vitaminban és E vitaminban, vas, kálium, kalcium, foszfor és magnézium is található benne, nagy a fehérjetartalma. Gyulladásgátló anyagokat tartalmaz, nyugtatja a gyomrot, beleket, természetes lúgosító hatásával a szervezet savasodását képes megkötni, megszüntetni

8. Zöld tea: erős antioxidánsokat tartalmaz, és számos kutatás bebizonyította, hogy a zöld tea kiváló frissítő, energetizáló, anyagcserefokozó, zsírégető hatású.

9. Bab: Lóbab, sötétkék bab, vesebab, sóletbab és a fekete bab, szójab, csicseriborsó, bármelyikről legyen is szó, ½ csésze 6 gramm rostot tartalmaz. Kimossa a szervezetből a sok “mérgező hulladékot”, és sokat segít az arcodon lévő zsír csökkentésében.

10. Bogyós gyümölcsök: Fekete bogyók, szeder, áfonya, málna és eper is sok rostot tartalmaz (amely lehetővé teszi a szervezetben a cukor fokozatos felszívódását), és számos olyan vitamint, amely segít leküzdeni az édesség iránti sóvárgást. (A-vitamin-hiány általában megnöveli az édesség utáni vágyat) Segíti a szervezet vitaminfeltöltését, immunrendszer erősítő, béltisztító és bőrszépítő hatású, ezen kívül pedig elősegíti az eredményes, tartós fogyást.

11. Fahéj: A fahéj kitűnő zsírégető, fokozza a vérkeringést, csökkenti a vér koleszterinszintjét valamint a vércukorszintet, ezáltal elűzi a farkaséhséget is. A cellulitisz elleni krémek gyakori összetevője, mivel stimulálja a vérkeringést, energiához juttatja a bőrt, a felszabaduló energia.

12. Chili paprika:A kutatások azt bizonyították, hogy a chili paprika és a paprikapor tartalmaz bizonyos aktív összetevőket, mint a kapszaicin, amely támogatja a kalória égetést és csökkenti a vércukorszintet Úgy is működik, mint egy erős antioxidáns, kétszer annyi  C-vitamint tartalmaz mint a citrusfélék. Érdemes egy csipetnyit az ételeinkbe beleszórni.

.13. Joghurt: Rendszeresen joghurttal tömni a pocakunkat, nem jó megoldás. Gyakran tartalmaz cukrot (vagy mesterséges édesítőszert), amely bizony a tokára megy! Válaszd a természetes, natúr görög joghurtot, mert nincs tele mesterséges anyagokkal, ízfokozókkal.

14. Lazac: A lazacot tartják az egyik legjobb „arczsír, toka” csökkentő élelmiszernek. Alacsony zsírtartalmú fehérjeforrás omega-3 zsírsavakat tartalmaz. Dupla fegyver a zsírraktáraink ellen. A legtöbb ember, aki az arcáról és a tokáról próbál fogyni, tartalmazzon a diétája omega-3 zsírsavat és a zsír elkezd apadni.

15. Pulyka / Csirke: Itt nemcsak a pulykát és a csirkét kell megemlíteni, bármilyen sovány fehérje fogyasztása a kövér arc és toka. Együnk csirkét, vadon élő lazacot, és marhahúst.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

 

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .